PICS FROM HAPARANDA

Hej! Nu har jag sovit jäääättelänge och är pigg,så kan skriva lite kort nu om resan och lägga in lite bilder!

Jag och min lillebror tog bussen dit till Haparanda på söndagen klockan 12. Kan säga att det var bland det drygaste jag varit med om. Sitta stilla på samma ställe i 7 timmar och inte ha något att göra, fy fan. Vi överlevde resan med att typ lyssna på musik,sova,äta.
När vi kom fram så gick vi hem till farfars och hans frus lägenhet och bara tog det lugnt. Jag somnade klockan 9,haha.

måndagen gick vi till IKEA(de bodde ca 200 m ifrån) och åt frukost. Kostade endast 10 kr per person och då ingick det två småmackor,pålägg och hur många glas cola man ville! Sedan gick vi och tittade runt där på möbler och sånt.
Efter det åkte vi till deras stuga i Finland.

Tisdagen såg ut ungefär som måndagsmorgonen. Vi käkade frukost på IKEA och sen kollade vi runt lite där. Och sen köpte vi en jättegos mjukglass för 5 kr. Varför är det så billigt just där?! Deras varmkorv kostade bara 3 kr tillexempel...
Sedan så gick vi till Finland. Det tog ungefär 10 minuter, vi gick förbi riksgränsen som delar Sverige och Finland..
Finska shoppingcentret var faktiskt jättebra! Det var en stor bygnad med flera våningar och bra affärer. Jag hittade massa snyggt,men eftersom jag lovat mig själv att inte köpa något så lät jag bli. Fast jag fick iallafall välja min födelsedagspresent!! De kan inte komma på min födelsedag så jag fick den där borta istället. Så jag fick välja ut saker som jag ville ha för max 600 kr. Riktigt nice!

onsdagen blev det hemfärd igen. Bussresan var nästan drygare denna gång. Det var så jäkla härligt när vi var hemma i Umeå igen och man fick stiga ut. Guuud ska aldrig åka buss igen,haha.

   
                                      Lunch innan vi hoppade på bussen...

    

    

    
                                                  Packar upp...

    

    

     

     

     

    
                                                    Vad tror ni att det är?;)

    
                          Vi blev litte uttråkade så tog typ 100 sånna här bilder(y)

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0